-->
Searching...
Sunday, February 25, 2007
1:40 AM

catatan masa kini

Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilahke tempat-tempat kamu ingin pergi -mutiara kata

Ucapan terlewat buat semua rakan-rakanku yang berbangsa Cina..Selamat Tahun Baru Cina…(ohh lupa Chap Goh Mei juga…penuh lar Padang Kota dan Gurney Drive dengan limau mencari jodoh...siapa2 yang rasa ingin menambah koleksi nombor telefon bimbit boleh ler kutip. Kurang sikit limau yang perlu dikutip kontraktor mengangkut sampah tu.hehehe).

Berbicara tentang jodoh..bulan ni ramai pulak kenalan aku yang mengambil keputusan bertunang dan berumah-tangga. Bila panahan sang Cupid dah singgah di hati dan direstui..apa tunggu lagi..;-P. Teruskan la saja hajat di hati kan?. Sekarang aku tunggu seorang lagi teman membunyikan loceng perkahwinan…yer la semenjak dua menjak ni asyik berbicara tentang cinta saja di laman blognya..(bila lagi Mun??)

Aku hanya sempat kebeberapa rumah yang agak-agak dekat. Yang jauh-jauh hanya kiriman SMS sajer yang sempat. Tak menghadiri bukan bermakna aku tak ingat….sikit hari lagi aku jadi makcik ler.

Malah dalam hati terasa ingin sekali pergi memeriahkan suasana tapi….tanggungjawab perlu didahului, tambahan lagi sekarang ni ada krisis yang perlu ditangani. Bulan ni aku hanyut ke sana ke mari.

Tapi dalam hanyut-hanyut tu sempat jugak aku mencuri masa merehatkan minda, bila orang dah kembali ke tempat kerja..aku pergi bercuti pula. Kali ni ke tempat yang agak dekat tapi nyaman. Berehat di Taiping, (kenapa Taiping? Saja nak jalan-jalan di kota perlombongan bijih timah yang amat terkenal satu tika dulu..mengenang memori barangkali) Menginap di tempat terpencil..walaupun tempat itu tidak la kecil…dikelilingi hutan dan padang golf yang hijau dan saujana mata memandang dapat la sekurang-kurangnya mengurangkan tekanan dan beban perasaan…bila malam aku berteman kerlipan bintang dan bukan kilauan neon hidup aku kembali tenteram.

Bertindak memutuskan hubungan dengan dunia luar seketika untuk merehatkan minda…talian telefon bimbit aku matikan supaya tiada gangguan…kalau ikutkan hati mau saja aku pergi bercuti di tempat yang tiada langsung ‘signal’ telefon bimbit atau bak kata adik aku…tempat orang kuning tak ikut…tapi di mana? tak kan nak buat khemah tengah banjaran Titiwangsa..?(semenjak dua menjak ni hidup aku menjadi agak bingit dengan telefon yang tak henti-henti berdering…untuk aku yang sememangnya kurang gemar berada di talian telefon selalu..keadaan ini memang mengganggu).

Kembali dengan semangat baru…walaupun masalah lama masih bertapa tapi sekurang-kurangnya set minda aku dah diperbaharui. Dapat idea-idea baru yang segar dan diharap dapat membantu…

Apabila kita tidak sabar dengan apa yang kita sukai… maka bagaimana kita akan sabar atas apa yang kita tidak sukai..-kata pujangga

2 comments:

muNm said...

mean to comment on this from last week lg... but takpe, better late than never...

I'll get married when my 'project' berjalan lancar... which will be launch soon.... stay tune to find out... hehe

Leen said...

projek aper kah itu??? nak tunggu gak pengumuman mohor2 besar ..hahaha

 
Back to top!